Les famílies a l’escola

Un dels objectius principals de la nostra escola és cuidar la relació amb les famílies. D’aquesta forma podem sumar forces i fer un gran equip per acompanyar els infants durant aquesta etapa. Ara que ja acaba el curs i alguns infants s’han d’acomiadar de l’escola ens ha semblat bona idea compartir una estoneta a l’aula. Han estat moltes  les famílies que s’han engrescat i han preparat activitats per compartir amb nosaltres: explicar contes, tocar instruments, fer avions de paper…Pels infants és un moment important i que viuen amb molta il·lusió. Així que us deixem algunes imatges i us animem a que vingueu, encara queden dies per finalitzar el curs!!!

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

QUAN VISITES L’HORT DE L’ESCOLA…

Els Dilluns acostuma a ser un dia tranquil, comença la setmana i els infants tenen moltes ganes d’explicar les seves vivències i jugar amb els seus companys. La Carmen i jo els hi proposem anar  a l’hort a buscar tomàquets .

Un cop allà, qui ha volgut ha pogut agafar tomàquets petits i guardar-los a un cistell. Han anat veient la seva evolució de com es feien grans i vermells.  Ells mateixos han vist que els que no eren vermells no els podien agafar.

Altres infants han anat ràpidament a buscar les eines de bricolatge per remoure la terra, regar les plantes, passejar els carretons, etc. El Daniel, ha agafat el rasclet i netejava el terra, ell està acostumat, ja que el seu avi  en té un. Avui el seu avi ens  ha fet una visita mentre estàvem a l’hort i han mirat les tomaqueres plegats. El Miquel i l’Aiden removien la sorra i picaven al terra com si cabessin .

L’Aina i la Carmen han observat que les pastanagues estan creixent i han vist una mica la verdura taronja. La Carmen li ha explicat que la pastanaga està creixent dintre la terra,  que d’aquí uns dies les podran arrencar , que hauran d’estirar per les fulles verdes. Ella li ha respost que ha casa també en tenen.

A l’hora de dinar els infants que han volgut han pogut menjar els tomàquets que han collit, eren boníssims!!!

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

 

 

Jocs amb aigua a la classe Blanca

Des de l’inici de curs el lavabo ha esdevingut pels infants un espai que els convidava a explorar més enllà dels racons de joc de l’aula… La pica els ha ajudat com a punt de recolzament per posar-se en posició vertical . I a mesura que ha avançat el curs hem anat incorporant diverses rutines, com rentar-se les mans…un hàbit que els hi encanta. Han aprés a obrir i tancar l’aixeta fet que representa un gran exercici de piscomotricitat i coordinació. I fins tot algun infant ha intentat ficar-se a dins.

Observant la seva actitud i el seu interès per l’espai, ens vam plantejar oferir-li  la possibilitat  de jugar amb aigua a la pica com una proposta d’experimentació.

Vam  realitzar l’activitat en dos torns, per garantir una major comoditat de l’espai. Tots els infants és van apropar ràpidament i en veure com rajava l’aigua es van començar a escoltar les primeres rialles. Als pocs minuts vam posar el tap a la pica   i quan van descobrir que poc a poc la pica s’omplia d’aigua i no marxava es van emocionar davant la possbilitat d’esquitxar. Vam deixar pots metàlics al seu abast que ells i elles omplien i els feien servir per veure , es rentaven… Van pasar una bona estona jugant, en la que semblava que estaven gaudint.

És sens dubte una activitat que de cara al bon temps tornarem a repetir!!

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

ESTONES DE PATI

 

La classe groga i taronja comparteixen moltes estones de pati. Entre els infants sorgeixen moments de descoberta d’algun element natural o petits insectes.

Podem observar escenes de joc simbòlic, on les relacions entre companys ens deixen mirades i somriures de complicitat. Conflictes que acaben sent moments d’aprenentatge, amb l’ajuda de l’adult són capaços de posar-se d’acord, saber esperar i compartir.

Fins i tot, en certes ocasions, el joc s’interromp amb alguns fets que ens sorprenen, com per exemple quan passa el tren xiulant, sobrevola un helicòpter o se’ns apropa un ocellet..

.

A pintar!!

Des de fa unes setmanes  hem fet diferents propostes plàstiques als infants de la classe taronja.

Els hem ofert un full Din-A 3 i diferents materials ( ceres, retoladors gruixuts, prims, pintura… ) Per esplaiar amb aquest full en blanc la seva imaginació, el seu traç, la diversitat de colors… I la veritat que semblen gaudir tant d’aquest moment que els hi falta paper per continuar pintant. No volen deixar de fer-ho!!!

Aquí us deixem algunes imatges d’aquests moments.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

ESTONES PER CREAR, PER DIBUIXAR…

Darrerament estem fent propostes plàstiques a la classe groga. Ara seuen ràpidament a la cadira quan ens veuen amb els fulls i els diem que anem a pintar. Es concentren quan dibuixen i fan gargots amb les ceres. I  quan es tracta de dibuixar amb els retolador, obrir i tancar els taps és tota una aventura . No dubtem quan diem que gaudeixen pintant ja que no veuen el moment de posar fi a la seva activitat.

Sant Jordi 2019

Ahir per la tarda vam celebrar la diada de Sant Jordi amb el nostre tradicional concurs de fotografia. La temàtica d’aquest any ha estat : Compartint moments. Totes les fotos ens han transmès una tendresa …Moltes gràcies per compartir amb nosaltres aquests moments tant únics, familiars i íntims. I acompanyant-los amb les paraules més dolces del món.

Infants, famílies i escola vam compartir una bona estona acompanyats de xocolata amb melindros . I un escenari que va entusiasmar als més petits que van ballar durant tota la tarda.

Moltes gràcies per aquests moments!!!

 

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

 

ELS NOSTRES REFERENTS

 

La nostra escola, com a institució, ha evolucionat i s’ha transformat fruit de l’experiència i la reflexió de l’equip  . La necessitat de repensar la nostra tasca educativa   a través d’una formació permanent ens ha portat a investigar alguns dels nostres referents  dins la història de la Pedagogia i la Didàctica.

Potser noms com Maria Montessori, Emmi Pikler, Loris Malagzzi o Rudolf  Steiner us resulten familiars. Doncs aquestes dones i homes són presents en el nostre Projecte Educatiu, perquè les seves idees, la seva forma de concebre l’ infant i el paper de l’educador encara són vigents en l’actualitat.

Així que volíem compartir amb tota la comunitat a través d’una documentació qui són i com inspiren la nostra escola i quina és la seva rellevància en la nostra tasca educativa.

Podreu trobar la documentació tant al passadís del mòdul 1-2 anys ( entre les classes blanca i taronja) com al passadís de 2-3 anys ( al costat de l’Atelier).

 

Nous projectes, noves descobertes

 

Hem iniciat un nou projecte a l’escola, un petit hort ! Amb la col·laboració del departament  de Medi  Ambient   hem adaptat una de les barques  que disposàvem per fer la nostra pròpia plantada: tomàquets, pastanagues, pebrots i albergínies. L’objectiu d’aquest curs és cuidar-lo amb els infants, regar i veure el procés de creixement,  oferint la possiblitat que els infants investiguin .