Qui som?

 

LA NOSTRA ESCOLA: UNA MICA D’HISTÒRIA

Escola Bressol Municipal El Timbal neix l´any 2003 amb la voluntat de donar resposta per part de l´Ajuntament, a la demanda que hi havia al municipi, de més places en l´etapa 0-3 anys. Per aquest motiu, es va engegar un nou projecte amb molta il.lusió i, el desembre de 2003 va començar a funcionar la nostra escola, que rep el nom en referència al carrer on està ubicada (Tambor del Bruc).

En el seu orígen, aquest edifici havia estat ocupat pel col.legi d´E.G.B. Arquitecte Jujol. Més tard, per l´Escola de Música Enric Granados i el Centre de Recursos Pedàgogics de Sant Joan Despí. Amb el canvi d´ubicació d´aquestes institucions, es va fer una important reforma arquitectònica per tal d´adequar l´espai, al que seria una futura escola bressol.

L´EBM EL TIMBAL acull infants des dels quatre mesos fins els tres anys, distribuïts en vuit aules diferenciades: una de 4 a 12 mesos, tres de 1 a 2 anys i quatre de 2 a 3 anys. Les aules estàn repartides en dos mòduls (0-1/1-2 anys i 2-3 anys) conectats per una rampa i escales situades al vestíbul, on sempre trobareu a la nostra estimada gegantona, LA TIMBALETA.

La Timbaleta va ser creada amb la participació de tota la comunitat educativa, per conmemorar el primer curs de la nostra escola. Durant tots aquests anys,  hem compartit festes, trobades de geganters i, fins i tot, rues de carnaval. I és per aixó que, la nostra gegantona ha esdevingut un símbol d´indentitat pels  infants i les seves famílies.

EBM EL TIMBAL

L’escola bressol municipal està situada al carrer Tambor del Bruc Número 2. L’escola és un edifici de dues plantes i vuit aules.

Actualment l’escola disposa dels següents grups:

  • 1 grup de nadons
  • 2 grups de 13 infants de 1-2 anys
  • 2 grups de 2-3 anys

Els espais de l’escola estan preparats amb intencionalitat educativa, amb l’objectiu que els infants puguin desenvolupar les seves capacitats afectives, cognitives i de relació.

La distribució i organització dels espais, tant interiors com a l’aire lliure, estan pensats per generar un entorn ric i segur.

HORARI I CALENDARI

De 7:30h a 8h/8h a 9h: Servei d’acollida

De 9h a 12h i de 15h a 17h horari lectiu

De 12h a 15h servei de menjador

17h a 18h: servei d’acollida (amb demanda prèvia)

 EQUIP DEL TIMBAL

L’equip està format per:

  • La direcció de l’escola, Núria Mañé Pelligero.
  • Una educadora de suport cada dos aules, Carmen de la Torre i Diana Gómez.
  • Una educadora responsable de l’aula, Estefania Castillo, Gemma Sierra, Luisa de la Torre i Nieves Fernández.
  • La psicòloga que ens fa l’assessorament psicopedagògic, Cristina Escuer.
  • Monitores  per l’acollida i el menjador, Merche Ortega, Montse Osorio, Mireia Serós i Sandra Padilla.

Com a personal no docent comptem amb:

  • l’administrativa Cristina Rodriguez,
  • un cuiner Luis Moreno,
  • una ajudant de cuina, Jessica Pinell.
  • la mainadera (suport neteja als matins), Núria Ricard,
  • i el personal de neteja per les tardes, Antonia Miras, Griselda Villarreal i Carmen Jiménez.

LÍNEA PEDAGÓGICA

A la nostra escola mirem  a l’infant com una persona competent, activa, feliç, una persona amb drets i capacitats, curiosa i amb desitjos d’aprendre. Considerem l’infant  el principal protagonista de l’activitat educativa, no tan sols en els moments d’activitats concretes, sinó en les rutines i hàbits del dia a dia. I per aixó, és molt important el caràcter educatiu que tenen les tasques vinculades a la cura i les necessitats dels infants: afecte, alimentació, higiene, descans, joc i seguretat.

Des de l’escola fomentem l’aprenentatge significatiu i funcional, perquè creiem que es el mitjà, per aconseguir el desenvolupament de l’infant com a persona lliure i independent. Per aconseguir-ho, treballem una sèrie d’activitats, en funció dels objectius i continguts de les àrees d’aprenentatge. Els espais estan preparats amb intencionalitat educativa, amb l´objectiu que els infants puguin desenvolupar les seves capacitats afectives, cognitives i de relació.

Sota aquest criteri, el nostre paper com educadores és d’acompanyament. Amb una mirada individualitzada, atenta i respectuosa, donem a cada infant el seu temps.  Preparem i organitzem un espai ric i estimulador per afavorir que l’infant pugui descobrir, per si mateix diferents materials i objectes que l’ajudaran a conèixer el món que l’envolta.

A la nostra escola donem valor a l’activitat autònoma : la llibertat de moviment per iniciativa de l’infant i la conquesta de l’autonomia, són dos pilars fonamentals per el seu desenvolupament. A més a més,

és molt important la relació afectiva que s´estableix entre l´adult i l´infant, que li proporciona confiança, seguretat i estabilitat.

Creiem en el valor del diàleg, “la paraula” com a reguladora de la nostra activitat professional del dia a dia al nostre centre. A partir del llenguatge, nosaltres, les educadores, posem paraules a accions i a emocions dels infants.

I per últim considerem que l’infant necessita  ser conscient d’ell mateix i del seu entorn: Aquest aspecte s’adquireix a través del respecte i de la iniciativa de l’infant en la vida quotidiana.

FAMILÍA I ESCOLA

ESCOLA OBERTA A LA PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES

És important per nosaltres establir una base sòlida fonamentada en el respecte i la col·laboració, per tal de generar una ambient ric i estimulant, on la coeducació sigui l’objectiu a assolir per família i escola.

Les famílies que formen part de la nostra escola poden participar activament en totes aquelles activitats, propostes i celebracions que s’organitzen, com poden ser:

  • Xerrades cafè: una estona per compartir a l’aula amb les educadores i les famílies que formen el grup classe. Es realitzen a partir de les 17:30 hores i l’objectiu és parlar dels aspectes generals del grup, de la seva evolució i temàtiques d’interès general ( control esfínters, alimentació, hàbits)
  • Activitats amb famílies: convidem a pares, mares, tiets, tietes, avis i àvies a compartir una estona amb els infants a dins de l’aula, per tal de realitzar una activitat amb ells. Explicar contes, ballar, tocant instruments … Tots tenim habilitats per compartir!!
  • Consell Escolar: dos representants de les famílies es reuneixen un cop al trimestre amb representants de l’equip educatiu i de l’ajuntament per posar sobre la taula aspectes importants sobre la dinàmica de l’escola.
  • Entrevistes aquestes entrevistes entre família i educadores tenen l’objectiu de trobar un espai i un temps per poder parlar amb calma sobre el dia a dia de l’Infant a l’escola. Esdevé un intercanvi d’informació entre educadores i família.
  • AMPA: és l’associació de mares i pares d’alumnes del centre, participen de manera voluntària amb l’objectiu general de promoure la participació i col·laboració en les activitats educatives del centre.

En el dia a dia, també cuidem els  moments per mantenir el contacte amb les famílies i apropar-los a la vida a l’escola. Aprofitem les benvingudes i els acomiadaments per convidar a entrar a les famílies a l’aula on poden gaudir d’un moment amb les educadores, aprofitar per veure què fan els seus infants a l’aula i acompanyar-los amb calma.

IMG_4187
ESCOLA BRESSOL MUNICIPAL EL TIMBAL

 

3 pensaments sobre “Qui som?

  1. Hola!!
    Només volia donar-vos l’enhorabona per la feina ben feta. Sou un equip de professionals excel·lents!
    Una abraçada.,
    Soledad

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *